Znalazły się pieniądze dzięki czemu rozstrzygnięto przetargu Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa.

10 października związek gmin spod Rzeszowa zaakceptował ofertę PKS Leżajsk. Dziewięć gmin spod Rzeszowa tj. Boguchwała, Chmielnik, Czarna, Czudec, Głogów Małopolski, Krasne, Świlcza, Trzebownisko i Tyczyn postanowiły zrezygnować kilka lat temu z porozumienia komunalnego z Rzeszowem w zakresie organizacji komunikacji i wzięły sprawy w swoje ręce.

Rozpoczęto poszukiwania nowego operatora, który będzie musiał zapewnić we własnym zakresie 30 autobusów. Połowa z nich ma spełniać min. normę Euro 3, a reszta co najmniej Euro 4. Każdy z nich ma umożliwiać podroż min. 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 32 na miejscach siedzących. Wśród nich przynajmniej pięć musi posiadać klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, a nie mniej jak 10 być przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.

27 września pojawił się jedyny oferent w przetargu co ciekawe nie był nim należący do związku PKS Rzeszów, było nim Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Leżajsku. Zadaniem przewoźnika będzie m.in. obsługa 39 linii MKS (w tym nowych tras, które mają dopiero zostać uruchomione) przy użyciu 54 wspomnianych nowych autobusów należących do ZG „PKS”.

Propozycja przygotowana przez nowego przewoźnika za roczne przewozy opiewa na 30 960 000 zł brutto. Jednak proponowana oferta to ponad dwukrotnie przekroczony budżet jaki przygotował  na ten cel ZG PKS. To 13 440 000 zł brutto, czyli 2,60 zł/wzkm netto.

Nowe autobusy w najbliższym czasie pojawią się na liniach. Pierwsze wozy można było zobaczyć na nich już w poniedziałek. Pełna obsługa wszystkich planowanych 39 linii ma nastąpić w ciągu 60 dni od podpisania umowy. Do tego czasu poszczególne linie będą uruchamiane przez przewoźnika sukcesywnie.