Warszawo, nasza piękna stolico !!!

172
      „Mam tak samo jak Ty miasto moje, a w nim najpiękniejszy mój świat” – śpiewał Czesław Niemen w piosence „Sen o Warszawie”. Właśnie do stolicy pojechali w listopadzie uczestnicy koła dziennikarskiego i teatralnego oraz Klubu Miłośników Kultury Anglosaskiej wraz ze swoimi opiekunami: Moniką Łobodzińską-Zygmunt, Joanną Czerwonką, Katarzyną Piśko i Joanną Superson- Kletowską.
         W piątkowy, wczesny i nieco mroźny poranek, wyruszyliśmy na podbój Warszawy. Tuż po przyjeździe czekała na nas pierwsza atrakcja. Dla kół dziennikarskiego i teatralnego organizatorki wycieczki zaplanowały wizytę w Polskim Radiu. Od razu, gdy weszliśmy do budynku tego medium kultury, przywitał nas były spiker radiowy, który okazał się naszym przewodnikiem. Zostaliśmy oprowadzeni po salach nagraniowych, studiach, a także odwiedziliśmy biuro reporterów oraz mieliśmy okazję porozmawiać z dziennikarką zajmującą się konfliktami zbrojnymi i wojskowością.
      W tym samym czasie grupa „angielska” uczestniczyła w interaktywnym spektaklu „Welcome to the USA”, do którego scenariusz napisała Linda Vignac. Jest ona z pochodzenia Amerykanką i od dwudziestu lat łączy pracę nauczycielki języka angielskiego z grą aktorską. W swoim przedstawieniu, w sposób humorystyczny, zwróciła uwagę na stereotypy w postrzeganiu mieszkańców i stylu życia w Stanach Zjednoczonych. Następnie pojechaliśmy na ulicę Anielewicza, aby zwiedzić multimedialne Muzeum Historii Żydów Polskich. Wystawa składa się z ośmiu galerii, które ukazują kolejne etapy życia tej narodowości: od legend o przybyciu Żydów na ziemie polskie, poprzez pierwsze ich osadnictwo, rozwój kultury, czas holokaustu i dzieje najnowsze. Zwiedzający może zanurzyć się w historii opowiadanej przez zabytkowe przedmioty, malowidła, instalacje interaktywne, rekonstrukcje i makiety, projekcje wideo, dźwięki i teksty kultury. Na zewnątrz tego oszklonego i nowoczesnego pod względem architektonicznym budynku, znajduje się Pomnik Bohaterów Getta, który stał się ikoną walki o wolność i godność ludzką. Kolejny etap naszej wycieczki to zwiedzanie Starego Miasta. Było trochę chłodno, lecz to nie przeszkodziło nam w tym, aby podziwiać pięknie oświetlone kamieniczki i uliczki Starówki. Na Krakowskim Przedmieściu zwróciliśmy uwagę na miejsce upamiętniające sklep Stanisława Wokulskiego (bohatera Lalki B. Prusa). W świetle reflektorów ulicznych podziwialiśmy Zamek Królewski oraz będący w remoncie pomnik Warszawskiej Syrenki.
        Na koniec pojechaliśmy do Teatru Komedia, na spektakl pod tytułem „Klejnoty”. Jak zobowiązuje nazwa teatru, była to angielska farsa w najlepszym wydaniu. Mogliśmy zobaczyć dowcipną historię o Rogerze Foggu – właścicielu londyńskiego sklepu jubilerskiego, który prowadzi podwójne życie.Po zakończonym przedstawieniu nadszedł czas na powrót do domu. Zmęczeni, ale w pogodnych nastrojach dotarliśmy do Nowej Sarzyny około godziny drugiej w nocy. Ten listopadowy wyjazd do stolicy (dofinansowany przez Fundację PGNiG) dostarczył wszystkim uczestnikom wycieczki wielu atrakcji, wrażeń i miłych wspomnień.
    ZSNS
    ź: Starostwo Leżajsk
    Poprzedni artykułPrzebudowa drogi Giedlarowa –Grodzisko Dolne zakończona !!!